M43 Sistemle Profesyonel İş Yapılabilir mi ?

Fotoğrafçılık Hakkında Beyin Fırtınası Yapılan Başlıktır
Cevapla
Kullanıcı avatarı
ÖzgüR


Bu Üye f/5,6 Lens Gibidir....100-500 Arasındaki Mesajı İle Heyecan Yaratır!
Bu Üye f/5,6 Lens Gibidir....100-500 Arasındaki Mesajı İle Heyecan Yaratır!
Mesajlar: 421
Kayıt: Sal Ara 25, 2018 6:47 am
Konum: Çorlu
Teşekkür etti: 61 kez
Teşekkür edildi: 241 kez
Cinsiyet:

M43 Sistemle Profesyonel İş Yapılabilir mi ?

#1

Mesaj gönderen ÖzgüR » Cmt Mar 23, 2019 7:19 pm


Arkadaşlar merhaba,

Çoğumuz farklı farklı fotoğraf makinesi sistemleri kullanıyoruz. Kimimiz aynasız kullanıyor, kimimiz DSLR'dan vazgeçemiyor. Sonuç olarak yine çoğumuz, sevdiğimiz, alıştığımız makineleri kullanıyoruz. Günümüz fotoğrafçılık sektöründe çeşit çok fazla. Neredeyse herkese uygun bir sistem mevcut. Yazımda bahsedeceğim sistem ise bana uygun olan M43 olarak isimlendirilen sistem. Peki nedir bu sistem ? Kısaca, Olympus ve Panasonic firmalarının 2000lerin başlarında oluşturdukları sistemdir. Ürettikleri makineler genel olarak birbirlerine benzer. İkisinin ürettiği lensler birbirlerine uyumludur. Yani panasonic marka bir lensi,arada dönüştürücü olmadan,otomatik netleme yapabilir şekilde olympus marka makinelerde kullanabilirsiniz. Bir canon lensi dönüştürücü olmadan nikon makinede kullanamazsınız misal. Kullansanız da manuel olarak netleme yapabilirsiniz. Gerçi otomatik netlemeye izin veren dönüştürücüler yeni yeni çıkıyor sanırım ama fiyatları da epey kabarıktır.

Gelelim Bu makinelerin özelliklerine. Aslında birçoğumuz biliyoruz özelliklerini ama yeni başlayanlar için kısaca bahsedelim. Bu makinelerin çalışma prensibi diğer aynasız makineler ile aynıdır. Ayna ortadan kalkmıştır,gövdeler küçülmüştür. Diğer aynasızlardan farklı olarak M43 sistemin sensörü daha ufaktır. Sensör boyutları hakkında bilgimiz olduğunu varsayarsak, bir tam kare makine 36x24, bir APSC makine 23x15, bir M43 makine 17x13 mm sensör boyutuna sahiptir. Aşağıdaki tabloda bu boyutların ne demek olduğunu göreceksiniz.


camera-sensor-size-12.jpg
camera-sensor-size-12.jpg (60.09 KiB)


Bu sistem için can alıcı nokta sensör boyutudur. Tabloda göreceğiniz gibi, bir tam kare gövde ve bir APSC gövde M43 sistemden daha büyük sensöre sahiptir. Peki bu nasıl bir avantaj ya da dezavantaj sağlar. Madde madde bakalım.

- Sensör ne kadar büyükse, sığ alan dediğimiz arkaplan fluluğunu daha çok alırız. Yeni başlayanların "Arkayı uçurdum,öldürdüm,geberttim" dedikleri durum :)

- Sensör ne kadar büyükse, makinenin iso performansı o kadar iyi olur ki bu da bize karanlık ortamlarda avantaj sağlar.

- Sensör ne kadar büyükse, dinamik aralık dediğimiz, açık alanlar ve gölge alanlar arasındaki pozlama hassasiyeti o kadar iyi olur.Bu şu demektir; fotoğraftaki en açık alan ile en koyu alan arasında pozlama farklı vardır.Biz buna stop deriz. Dinamik aralık değeri ne kadar yüksek ise , karanlık ve aydınlık alanlardan detay alma imkanımız o kadar çok olur. Yani kapkaranlık bir fotoğrafı minumum detay kaybı ile düzgün pozlanmış hale getirebiliriz.

- Sensör ne kadar büyükse, Dızzzzztttttt :) Yazının devamına gerek kalmadı gibi. Gidip orta format makine alsın herkes konu kapansın :)

Sensör boyutu ile ilgili bilgilerin doğruluğu vardır elbet. Lakin her şey sensör boyutu değildir. Tabi ki kalburüstü sensörü olan bir makine kullanmak ister herkes ama bu demek değildir ki herkes gidip bir tam kare makine almalıdır. Fotoğrafa karakter veren şey sensörden önce sizin kabiliyetinizdir. İyi bir gözünüz varsa cep telefonu ile de güzel fotoğraflar çekebilirsiniz. Yukarıda Sensör büyükse dinamik aralıkta iyidir dedik değil mi. Örnek verelim, Canon 5D mark3ün dinamik aralık değeri 11,7 stoptur. Yani Aydınlık,karanlık alandaki detay gösterme kabiliyeti diyelim bu kadar pozlama değerindedir. 2012 de çıkan Canon 5D Mark3 Tam kare bir gövdedir ve çıkış fiyatı 3500 dolardır. M43 sistemde yer alan Olympus Pen-Epm2 de 2012 de çıkmış bir makinedir. Dİnamik aralık değeri 12,2 stoptur ve fiyatı 600 dolardır emo76

Hımmm demek ki 600 dolarlık Olympus , Canon 5D mark3ten iyi makine. Bunu söyleyebilir miyiz bu değere bakarak. Tabi ki söyleyemeyiz. Sensör boyutuna bağlı diğer değişkenleri de işin içine kattığımızda, netleme performansını işin içine kattığımızda Canon5D mark3ün çok daha iyi bir makine olduğunu görürüz. Peki 5D Mark3 kimler için üretilmiştir. Profesyonel fotoğrafçılar, fotoğraftan para kazananlar için ve o dönemin canon tarafında zirvedeki makinesidir. Diğer yandan olympus Pen Epm2 için ne diyebiliriz. Fotoğraf çekmek için gayet yeterlidir diyebiliriz. İşte ana mesele budur. Yeterlilik


Bir örnek de şu şekilde verebiliriz. Şu an Sony'nin çıkarmış olduğu A7RIII makinesi harika bir iso değerine ulaşabiliyor. Yüksek isoda çok başarılı fotoğraflar elde edebiliyorsunuz. İso 12000'lerde jilet gibi ( Güneş bir daha doğmayacak gibi fotoğraf çekebilirsiniz ). Fiyat etiketi 3200 dolar. Tamam sorun değil, paramız var alıcaz. İso yeteneği bizi çok cezbetti. Arkadaşlarımıza söyledik. Harika dedik benim olacak dedik. Bir arkadaşınız dedi ki " Kanka Hasselblad X1D-50c var. İsosu çok daha iyi. Sadece 9000 dolar emo76 Evet Hasselbladın isosu daha iyi. Demek istediğim şu; onun busu iyi diğerinin şusu iyi. Yukarıda bahsettiğimiz yeterlilik konusuna geliyoruz yine. Önemli olan bize neyin yeterli olacağını bilmek ve keyif alacağımız bir sistem kurmak. Sony size yeterliyse sony alın, Canon size yeterliyse onu alın. Bana Olympus yeterli geldi onu aldım.

Burada amacım M43 sistemin harika olduğunu,hepsinden iyi olduğunu ispatlamak değil. Amacım birçokları için bu sistemin gayet yeterli olduğunu belirtmek. Arkaplan başarısı, iso kabiliyeti, dinamik aralığı benim için gayet yeterli. Şu fotoğrafı bu makine ile çekemem dediğim hiç bir durum olmadı şu ana kadar. Hobi kullanıcısı için hayli hayli yettiğini düşünüyorum ek olarak profesyonel iş yapmak adına da yeterli bir sistem olduğunu düşünüyorum. En önemlisi, bu sistemin bütçe dostu olduğunu düşünüyorum.Madde madde avantajlarını sıralamak gerekirse,

- Uygun fiyatlı gövdelere sahiptir. Bu gövdelerin tamamında titreşim engelleme sistemi vardır. Yani titreşim engelleme olmayan lensleri rahatlıkla kullanabilirsiniz.

- Uygun fiyatlı lenslere sahiptir. İkinci elde 1000 liraya bulabileceğiniz bir 45mm 1.8 ile nefis portreler çekebilirsiniz. Ya da 17mm 1.8 ile sokak fotoğrafı çekebilirsiniz.

-Sensörün küçüklüğünden dolayı lensleri de diğer sistemlere nazaran küçük ve hafiftir. Tam kare bir sistemde 70-200 F/2.8 1.5 kilo ağırlığındadır. Karşısında yer alan Zuiko 40-150 F/2.8 800 gram ağırlığındadır. Yine aynasız sistem olmasına rağmen Sony 70-200 F/2.8 de 1.5 kilodur.

- 2x çarpanı nedeniyle tele lens kısmında avantajlıdır. Örnek verecek olursak, yukarıda bahsettiğimiz 40-150 F/2.8 bu sistemde 80-300mm olarak çalışır. Yani tam kare gövdedekinin iki katı yaklaşmış oluruz.

-Netleme sistemleri gayet hızlıdır. Yüksek hızlı çekim sayıları 8 fps ve üzerindedir ki gayet yeterli bir değerdir.

Peki dezavantajları yok mudur. Vardır elbet.Onları sıralayalım

- Tele kısmında avantajlı olduğundan bahsetmiştik. Geniş açı kısmında da durum tam tersidir. Lens açısı 2 ile çarpıldığından geniş açı seçeneği bulmak sıkıntılıdır. Geniş açılı lensleri pahalıdır diyebiliriz.

- İso ve dinamik aralık performansları bir tam kare makineye göre aşağıdadır ama iso 3200 seviyesine kadar sorun yaşatmazlar ki bir çok kullanıcı için yeterli bir değerdir.

- Birçok fotoğrafseverin en takıntılı olduğu kısım olan sığ alan derinliğini bir tam kare ya da apsc sensörlü makine kadar vermez. Nasıl ki lens açısını 2 ile çarpıyorduk, teorik olarak lens diyaframını da 2 ile çarparız. Örnek verecek olursak. 40-150 F/2.8 lensimiz, aslında 80-300 F/5.6 gibi çalışır. Bir çok yerde gördüğümüz 35mm eşleniği denen durum budur. Yani aldığımız etki, tam kare bir makineye takılmış olan 80-300mm F/5.6 değerindeki lensin etkisidir. İşte birçok kişiyi bu sistemden uzaklaştıran budur.

- Daha fazla sığ alan elde etmek için daha açık diyaframlı lenslere ihtiyaç vardır. 45mm F/1.2, 17mm F/1.2 gibi lensleri vardır bu sistemin lakin epey pahalılardır. Sistemi eleştirenlerin haklılık payı olduğu konulardan biri de budur. 45mm 1.2 lense 6000 lira vermek mi daha mantıklı yoksa bir canon 6D tam kare makine alıp, önüne bir 50mm 1.4 takmak mı mantıklı ?
6000 liraya hem canon makine hem de lensi alabiliyorsunuz ikinci el olarak. Hem de sığ alan olarak çok daha iyi bir etki alabiliyorsunuz.


Son olarak kendi hikayemden bahsedip konuyu bağlayayım :) Ben yıllarca Canon 5D MarkIII kullandım. 50mm F/1.2 135mm F/2 gibi sistemin çok iyi lenslerini kullandım. Lakin yıllar geçtikçe vermiş olduğu ağırlık dayanılmaz oldu. Çekimlere giderken makineler, lensler, ışıklar, ayaklar vb bir sürü yükümüz oluyordu. İş dayanılmaz hale gelince canon sistemi bozmadan Sony A7II aldım. Birkaç fena olmayan lensi ile beraber. Sistemden hiç memnun kalmadım. Bana göre negatif yönlerini burada saymayayım çünkü bana göre öyledir bir başkası çok sever. Kısaca ısınamadım sisteme. Daha sonra fotoğrafa hobi olarak başladığım Olympus sisteme geçtim gözümü karartıp. Ne var ne yok satarak tamamen olympus kullanmaya başladım. İş olarak yaptığım için ne yazık ki F/1.2 diyaframlı 45mm ve 17mm lenslerini ve 40-150 F/2.8 lensini aldım. Neden ne yazık ki diyorum çünkü, hobi olarak yapsam kesinlikle almazdım. Yukarıda bahsettiğim gibi, hobi için bunların 1.8 diyaframlı versiyonları yeter de artar bile. Stüdyoyu kapatmadan önceki son 1 yıl sadece olympus kullandım. Her türlü çekimde bu sistemi kullandım. Profil kısmında sistemi görebilirsiniz.

Yazının sonunda bu sistemle çekmiş olduğum fotoğrafları paylaşıyorum. Bir çoğu karşılığında para kazandığım ve müşterilerin gayet memnun kaldıkları çekimler. Fotoğrafların sanatsal yönünü ya da görenlerin beğenip beğenmeyeceklerini bilmiyorum. O an böyle şeyler denk gelmiş öyle çekilmiş. Sadece bana yeterli geldiğini, keza çekimlerini yaptığım müşterilere de yeterli geldiğini belirtmek istiyorum. Başta söylediğim gibi, en iyi sistemi kurmak değil, sevdiğimiz ve bize yeterli gelen sistemi kurmak önemli kanımca. Ben M43 sistemi çok seviyorum. Hiç tam kare gövdeleri ve lensleri aramıyorum. Hafifliğini,kullanım kolaylığını,küçük lensleri, 2x crop faktörünü çok seviyorum. Sistem hakkında bilgi verebilmişimdir umarım. Teknik olarak çok daha uzatılabilecek bir yazıydı lakin çok da girmek istemedim. Fotoğrafları epey küçülttüğüm için kalite kayıpları epey oldu lakin sistem hakkında,iso başarısı ve lensleri hakkında bilgi verecektir diye umuyorum. Sağlıcakla kalın :)

1

OMD EM1 MARKII- 40-150 F/2.8 İSO:4000
OZGR0057.jpg
OZGR0057.jpg (32.43 KiB)
2

OMD EM1 MARKII- 40-150 F/2.8 İSO:2500
OZGR0499.jpg
OZGR0499.jpg (68.53 KiB)
3

OMD EM1 MARKII- 40-150 F/2.8 İSO:1600
OZGR0822.jpg
OZGR0822.jpg (107.36 KiB)
4

OMD EM1 MARKII- 40-150 F/2.8 İSO:3200
OZGR1043.jpg
OZGR1043.jpg (154.37 KiB)
5

OMD EM1 MARKII- 40-150 F/2.8 İSO:4000

OZGR1136.jpg
OZGR1136.jpg (162.58 KiB)
6

OMD EM1 MARKII- 40-150 F/2.8 İSO:3200
OZGR1058.jpg
OZGR1058.jpg (126.21 KiB)
7

OMD EM1 MARKII- 17MM F/1.2
OZGR0352.jpg
OZGR0352.jpg (36.09 KiB)
8

OMD EM1 MARKII- 17MM F/1.2

OZGR1864.jpg
OZGR1864.jpg (64.47 KiB)
9

OMD EM1 MARKII- 17MM F/1.2
OZGR2387.jpg
OZGR2387.jpg (62.91 KiB)
10

OMD EM1 MARKII- 17MM F/1.2
OZGR5991.jpg
OZGR5991.jpg (153.29 KiB)
11

OMD EM1 MARKII- 17MM F/1.2
OZGR3354.jpg
OZGR3354.jpg (173.54 KiB)
12

OMD EM1 MARKII- 17MM F/1.2
OZGR8761.jpg
OZGR8761.jpg (170 KiB)
13

OMD EM1 MARKII- 45MM F/1.2
OZGR5883.jpg
OZGR5883.jpg (181.5 KiB)
14

OMD EM1 MARKII- 40-150 F/2.8
P4010135.jpg
P4010135.jpg (84.73 KiB)
15

OMD EM1 MARKII- 40-150 F/2.8
P4010176.jpg
P4010176.jpg (80.55 KiB)
16

OMD EM1 MARKII- 40-150 F/2.8
OZGR9368.jpg
OZGR9368.jpg (84.51 KiB)
17

OMD EM1 MARKII- 40-150 F/2.8 İSO : 2500
OZGR5005.jpg
OZGR5005.jpg (112.8 KiB)
Bu kullanıcılar mesajınıza teşekkür etti ÖzgüR mesajı için:
AliZafer (Cmt Mar 23, 2019 8:00 pm) • Kesim Reyiz (Sal Mar 26, 2019 10:03 am) • jantymans (Çrş Mar 27, 2019 8:26 am)
Değerlendirme: 37.5%


_oly EPM2
_panasonic 100-300 F/4-5.6

Röhereyy

Kullanıcı avatarı
Kesim Reyiz


Bu Üye f/5,6 Lens Gibidir....100-500 Arasındaki Mesajı İle Heyecan Yaratır!
Bu Üye f/5,6 Lens Gibidir....100-500 Arasındaki Mesajı İle Heyecan Yaratır!
Mesajlar: 192
Kayıt: Pzr Ara 30, 2018 1:25 pm
Teşekkür etti: 6 kez
Teşekkür edildi: 41 kez
Cinsiyet:

#2

Mesaj gönderen Kesim Reyiz » Pzr Mar 24, 2019 3:20 pm


Eline sağlık kardeşim güzel çalışma olmuş.

2 şey söylemek isterim :

1-profesyonel iş derken piyasa işi ise, çoğu müşteri dslr ve 3/4 arasındaki sonuca yansıyabilecek farkı anlamayacaktır, onların tatmini farklı şekillerde olduğundan 3/4 olması profesyonellikte fark etmeyecektir.
ama bir fotoğraf sanatçısı ise veya büyük işlerin adamıysa dslr den ve 3/4 den gerektiği anlarda faydalanması gerekecektir çünkü genelde aslında birbirlerinin işini yapmazlar.
2- sensör boyutunun sığ alan derinliği ile doğrudan alakası yok, dolaylı olarak var, nedir bu:
3/4 ün günlük lensi 14-42mm dir, bu lensin 35mm eşdeğeri 28-84mm dir, keza full framede de günlük lens 24-85mm dir , bu iki sensörde eşit görüş açısını elde etmek için tam kareye 2 kat daha yüksek odak değeri kullanmak gerekiyor, haliyle alan derinli tam karede daha sığ olmuş oluyor, ama aynı odak değerini kullanmadık ki.
full framede genelde uzun odak değerleri kullanıldığından alan derinliği sığ olarak akılda kalıyor, oysa asıl sebep odak değeridir, aynı odakları 3/4 e de taksak benzer alan derinlikleri elde edilecektir.
Bu kullanıcılar mesajınıza teşekkür etti Kesim Reyiz mesajı için:
AliZafer (Pzr Mar 24, 2019 8:55 pm) • ÖzgüR (Sal Mar 26, 2019 6:06 am)
Değerlendirme: 25%

Kullanıcı avatarı
ÖzgüR


Bu Üye f/5,6 Lens Gibidir....100-500 Arasındaki Mesajı İle Heyecan Yaratır!
Bu Üye f/5,6 Lens Gibidir....100-500 Arasındaki Mesajı İle Heyecan Yaratır!
Mesajlar: 421
Kayıt: Sal Ara 25, 2018 6:47 am
Konum: Çorlu
Teşekkür etti: 61 kez
Teşekkür edildi: 241 kez
Cinsiyet:

#3

Mesaj gönderen ÖzgüR » Sal Mar 26, 2019 6:05 am


Kesim Reyiz yazdı:
Pzr Mar 24, 2019 3:20 pm
Eline sağlık kardeşim güzel çalışma olmuş.

2 şey söylemek isterim :

1-profesyonel iş derken piyasa işi ise, çoğu müşteri dslr ve 3/4 arasındaki sonuca yansıyabilecek farkı anlamayacaktır, onların tatmini farklı şekillerde olduğundan 3/4 olması profesyonellikte fark etmeyecektir.
ama bir fotoğraf sanatçısı ise veya büyük işlerin adamıysa dslr den ve 3/4 den gerektiği anlarda faydalanması gerekecektir çünkü genelde aslında birbirlerinin işini yapmazlar.
2- sensör boyutunun sığ alan derinliği ile doğrudan alakası yok, dolaylı olarak var, nedir bu:
3/4 ün günlük lensi 14-42mm dir, bu lensin 35mm eşdeğeri 28-84mm dir, keza full framede de günlük lens 24-85mm dir , bu iki sensörde eşit görüş açısını elde etmek için tam kareye 2 kat daha yüksek odak değeri kullanmak gerekiyor, haliyle alan derinli tam karede daha sığ olmuş oluyor, ama aynı odak değerini kullanmadık ki.
full framede genelde uzun odak değerleri kullanıldığından alan derinliği sığ olarak akılda kalıyor, oysa asıl sebep odak değeridir, aynı odakları 3/4 e de taksak benzer alan derinlikleri elde edilecektir.
Eyvallah abi çok teşekkür ederim :) Dediğin gibi, günlük işlerde farkı anlayabilecek müşteri pek yok. Büyük işler için DSLR fikrine ben de katılıyorum. M43 her işinizi görür gibi bir şey diyemem zaten. Daha iyi sensör teknolojisi varsa ve sizin işinize o yarayacaksa onu almakta fayda var. Dediğim gibi yeterlilik durumu aslında. Bana yetiyor ama profesyonel moda çekimi yapan ve çarşaf çarşaf baskı almak isteyen birine yeterli gelmeyebilir. 2. olarak yazdığına da katılıyorum. Zaten m43ün sıkıntısı o. Tam kare gövdedeki diyafram değerlerine ulaşacak lens yapabilmek pek zor. Yani Tam karedeki 1.4 etkisi için m43e 0.7 diyaframlı lens takmak lazım teorik olarak :) Bu da mümkün görünmüyor pek. Ya bir süre sonra sığ alan derinliğine ağzımız açık bakmaz hale geliyoruz. Şu zamana kadar çekeceğimizi çektik açık diyaframlı tam kare lenslerle. Ne olacağını biliyoruz . Artık daha çok kompozisyon,farklı bakış açısı gibi şeylerin peşinde koşuyoruz. Ha portre çekeceğiz dedik yine yeterli m43ün alan derinliği. Bir şekilde çözülüyor demek istediğim. Kişiye bakıyor biraz. Ya bana yeter işte tamam deyip fotoğrafını çekersin ya da surat ekşitip memnun kalmaz satarsın m43ü :)
Bu kullanıcılar mesajınıza teşekkür etti ÖzgüR mesajı için:
Kesim Reyiz (Sal Mar 26, 2019 10:03 am)
Değerlendirme: 12.5%
_oly EPM2
_panasonic 100-300 F/4-5.6

Röhereyy

ciddibiri


Bu Üye f/22 Lens Gibidir..Ne Yazık Ki Sadece 50'nin Altında Mesajı Vardır!
Bu Üye f/22 Lens Gibidir..Ne Yazık Ki Sadece 50'nin Altında Mesajı Vardır!
Mesajlar: 26
Kayıt: Cum Oca 04, 2019 9:19 am
Teşekkür etti: 15 kez
Teşekkür edildi: 2 kez
Cinsiyet:

#4

Mesaj gönderen ciddibiri » Cum Mar 29, 2019 4:13 pm


O kadar çok profesyonel kullanan var ki...

Olympus Visioners miydi ne aratınca belki yüzlerce profesyonelin ya resmi iş sitesi yada sosyal linklerine falan ulaşıyorsunuz. Adamların özgeçmişleri, örnek çalışmaları v.b görebiliyorsunuz. Yani her ne kadar reklam kokan hareketler desek bile bu adamlar iş yapamayıp geçinemeyecek olsalar Olympus bunların kaç yıldır yıllık gelirlerini karşılayacak kadar da maaş mı ödüyordur ?! Hiç sanmam...

Ayrıca eğer sözlükteki anlamlarından birisi gibi profesyonellik yaptığı işten para kazanmak ise ben de kazanıyorum. Az da olsa, hatta çok az da olsa ben de kazanıyorum. Hatta 14-42 kit lens ile çektiğim fotoğraflar en çok kazandıranlar emo2
ShutterStockUrunFotoSatislari-1bu.jpg
Örneğin 1 kanıt... Hepsi Olympus m43 sistemle fotoğraflandı. En alttaki gökdelen PEN E-PL3 + 14-42 II R kit lens ile fotoğraflandı ve en çok satan fotoğraflarım arasındadır.
ShutterStockUrunFotoSatislari-1bu.jpg (48.04 KiB)

ciddibiri


Bu Üye f/22 Lens Gibidir..Ne Yazık Ki Sadece 50'nin Altında Mesajı Vardır!
Bu Üye f/22 Lens Gibidir..Ne Yazık Ki Sadece 50'nin Altında Mesajı Vardır!
Mesajlar: 26
Kayıt: Cum Oca 04, 2019 9:19 am
Teşekkür etti: 15 kez
Teşekkür edildi: 2 kez
Cinsiyet:

#5

Mesaj gönderen ciddibiri » Cmt Nis 06, 2019 1:46 pm


Bu eleman da yapıyormuş m43 ile profesyonel iş...

https://www.dreamstime.com/blog/zero-to ... ears-51751

Cevapla

“TARTIŞMA” sayfasına dön